מכתבים של טל

21/02/95

אמא ואבא!
שלום, מה שלומכם?
קודם כל, עכשיו ירדתי מטיסה ואני שמח שנשארה לי רק מחר עוד טיסה ואז הסתלבטות עד יום ראשון ואז אני בא הביתה(לצבא).
נמאס לי מהטיסות האלה ופשוט נמאס ואני לא סתם כותב את זה.
נמאס לי פשוט נמאס, נמאס, נמאס, נמאס, נמאס.
אני לא נהנה פה.
בהתחלה תפסתי את הדברים טוב ואז אני מאמין שמצבי היה בסדר, אבל אז הגיעו הטיסות הבאות והמצב הלך ונעשה יותר גרוע.
אין אף אחד בכל הגף שיודע את החומר יותר טוב ממני, אבל כנראה שלא נולדתי להיות טיס וכנראה שאני לא מספיק טוב בשביל זה,
נכון שתפשתי את הדברים טוב בהתחלה, אבל אתם מכירים את עקומת ההשתפרות שלי(וגם אבא אמר בביקור: אני בטוח שהטיסות שלך יהיו טובות, לפחות הראשונות).
וכך קרה שמטיסה 6 אני הפסקתי להשתפר בצורה משמעותית ואני לא מצליח להתמקצע בצורה הנדרשת, שלא לדבר על המצב הגרוע של מצב רוחי ( לזה נחזור עוד מעט)- לפחות אני יודע שעשיתי את המקס' .
כאילו , להיות טייס אני לא אהיה , אפילו שמבחינת איפוס באוויר והכל חוץ מרמת טיסה אני ממש בסדר ואפילו טוב.
עכשיו בקשר למצב הרוח שלי יש לי שני דברים:
1. החלטתי שהצבא המזדיין הזה לא ישנה אותי ובטח לא את מה שמיוחד בי כל – כך ( החשיבה).
שוב פעם בשל החשיבה ב- Over בקשר להכל ( שבדר"כ עוזרת ואפילו מקלה שלא לדבר על מהנה).
אני ממש מרגיש כאבים, פשוט כואב לי כל פעם, אני מרגיש הכל פי עשר או מאה ונמאס לי מזה.
2. נמאס לי להיכשל, פשוט נמאס לי לעזוב, יותר נמאס לי ללכת, כל פעם לגיבוש אחר ועוד פעם להיכשל בגלל שעוד פעם חשבתי יותר מדי.
זה שוחק אותי ואתם לא יודעים כמה.(אולי בעצם כן), כאילו עדיין אני עושה את המקס' ועדיין אני משקיע הכי הרבה שאפשר( עד גבול ה over motivation ) אבל זה לא עוזר ואני כל פעם נכשל ונמאס לי מזה. אני לא כזה נפל, בכל זאת כל פעם נופל.
אני לא יכול ככה. זה פשוט לא אני.
אני חייב להגיד לכם שמלכתחילה לא ראיתי את עצמי טייס, למרות שמבחינת התכונות- האויראות ותחכום אין לי כל כך בעיה, אני פשוט לא מצליח להשתפר מספיק וכמו שאבא שאל אותי בצרפת על עקומת ההשתפרות ( S ) אז עכשיו אני כבר למעלה וממש מבואס מזה.
זהו עכשיו אתם יודעים איך אני מרגיש בקורס המזוין הזה.
אני פשוט לא מצליח להינות גם בטיסות. אני לא מצליח להינות מהטיסה. אני חושב שגם אם במקרה אני אעבור את הצ'קים, אם אני אשאר, זה רק בשביל הנוחות והאיכות, ולא בשביל הטיסות עצמן
(נגמלתי בדעתי בזמן שיצא לי – לעשות קורס גלישה אוירית, ששם אני אוכל להינות מריחוף ומהנוף ומהרגשות נחמדות במקום לעבוד כמו מטורף באיזה מטוס מצ'וקמק.)
אני יודע שהמטרה אלו לא הפייפרים אלא בסופו של דבר מטוסי הקרב והמסוקים הקרביים אבל זה לא מושך, וזה פשוט לא אני.
מהחודש הצבאי הראשון שלי אני לומד הרבה וכבר למדתי שאני לא אשתנה בגלל הצבא הדפוק הזה ולמדתי שאני יכול להסתדר בכל מצב והשתחררתי סופית מכל החששות אויר שלי ומקצת להרגיש חסר אונים או לא יציב בצורה הכי מיזערית שיש.
בחיים שלי לא חלמתי שאני אצליח לחשוב בראש ישר תוך כדי הטסת מטוסים ומזה אני מרוצה , אבל נמאס לי ליפול פשוט לא תופש יותר.
נהניתי לקרוא את המכתבים שלכם ולהיזכר איזה הורים וחיים מיוחדים וכיפיים יש לי לעומת החיים שלי פה. כל הזמן כמו היום לפני הטיסה , בשביל לשחרר קצת הראש, אני חושב על הצופים, הרבה על שרונה וחושב על הבית ועל איך שחייתי, שבעצם נגמרו שנות הכיף הלא מוגדר והסתלבטנו, ועכשיו התחלנו לחייות ביחד כמו אנשים מבוגרים.
החלטתי שכבר אני רוצה לגמור את הצבא, בא לי לחיות עם שרונה ולהתחיל חיים חדשים. למצוא כיוון ולהתחיל להתפתח כמו שרק אני יודע. אני רוצה להמשיך להזיז הרים ולהקפיץ גבעות כמו שרק אני יכול ולא כמו פה, שאני אפילו לא מזיז את המיטה שלי כדי שתהיה מיושרת למסדר בוקר.
אבל אין מה לעשות. עד שאני אצליח להזיז הרים וגבעות בצבא, אני צריך קודם כל להזיז את הרגליים ומהר בצנחנים במשך כמה שנים טובות, כדי לגמור כבר את שלב הצעירות שלי בצבא ומהר!
אבא אני רוצה שתדבר עם קורח (אתה יודע על מה) כי אני יודע על אנשים מפה שהולכים לגיבוש שלהם. אני מתכוון לא שתדבר איתו אבל שקצת תגשש, כי אני בינתיים הולך ישר לצנחנים( ושם אני אפול עוד יותר מפה).
אלו היו תמצית מחשבותי בקיצור ואלו הדברים שעליהם אני חושב כל היום או יותר נכון כל זמן שאין לי בשביל ללמוד(ארוחות, שירותים, הליכות, וכו') (כולל מדס"ים עצבניים).
אני מקווה שלא כאב לכם יותר מדי לקרוא את המכתב ושלא יכאב לכם עוד יותר כשתעכלו אותו, אבל מתישהו הייתי צריך לשפוך את זה והרבה. כי בסופו של דבר אני הולך עכשיו לטיסה של מחר.

אוהב וחזק מאד
טל

13/03/95

אמא ואבא
אני מקווה שהכל אצלכם כבר נרגע כי פה הזמן באמת הפסיק לרוץ (כצפוי).
מאז שסיימנו את הטיסות כבר לא בוער לזמן והוא לא ממהר לשום מקום, במידה מסוימת השבועיים האלו יותר מעצבנים מבחינת הבית מאשר כל החודש הקודם.
למרות שהוסיפו לנו עכשיו עוד משהו קצת מלחיץ, אני די במצב פריקה ולא טעינה(אני הולך להיות הראשון מהגף שיעשה אותו – וגם הראשון שיסיים אותו).
היום חוזרים כולם מהטירונות הנה ויהיה צפוף אבל זה רק לזמן קצר אז לא נורא.
אני מקווה שאתם שומרים על שרונה, שלא תלך לאיבוד בבדידות ושתרגיש טוב אתכם בכלל.
עכשיו אני מרגיש בסדר למרות העולם המשונה הזה שאופף פה. עדיין לא קלטתי כנראה את משמעות החודש האחרון וסיומו כי אני עדיין מתרגש מכל שטות(כמו שאתם יודעים) ולוקח הרבה דברים ברצינות.
כמו שאתם כבר הבנתם המדיניות פה היא שכל הזמן יישב לך משהו על הראש וזה די מעצבן למרות שאני מנסה יותר ויותר ללמוד להסתדר עם זה כדי שזה פחות ופחות יפריע לי להרגיש בסדר ולהינות בצבא.
בסה"כ הטירונות לא ממש מפחידה . חוץ מזה שאף אחד לא אוהב כזה דבר במצב שאני מקווה שלא אשקיע יותר מדי ובסוף יהיו שברי הליכה למיניהם, שעוד ישעו אותי קורס בגללם.
אני מקווה שביום שישי באמת הכל יסתדר עם דני ואני לא אקבל שעות ביציאה. כי אני לא אמור לישון הרבה בלילות הקרובים . אני אשתדל באמצע השבוע להתקשר אבל אם תקבלו את המכתב ועדיין לא התקשרתי זה כנראה שלא נתנו לנו עדיין הזדמנות.
בכל אופן, בלילות הקרובים אמור להיות לי זמן לטלפון והרבה. על כל פנים תשאירו לי הודעה מה קורה, אם לא ייצא לנו לדבר עד סוף השבוע בקתפ"ט מ' טלפון : 07-906222 ( אני חושב) או אם גבי .
אוהב
טל

22/5/95

שלום אמא ואבא מה שלומכם? אני מקווה שהכל בסדר אצלכם ושאתם לא עובדים יותר מדי קשה נראה לי שעד שהמכתב יגיע אליכם אז כבר אני אדבר אתכם בטלפון בכל אופן הכל פה הולך לקראת הטירונות ולמרות שאנחנו בלימודים עכשיו הכל בעצם מתנקז לטירונות אתמול היה לי בוחן בפיסיקה ויצא לי 100 עגול ויפה פוקס של החיים ביום ששי אנחנו הולכים לרוץ   KM  6 במרתון תל אביב ואני לא יודע אם נתראה שם אבל בטח יהיה כיף ביום ראשון הצלחתי להגיע בזמן ומאז כל הזמן אנחנו בזולא כאילו באמת שעובדים איתנו מאד מאד קשה על הכושר(ואני יודע מה אנ אומר) בלי סולם מאמצים הגיוני שאר הזמן אנחנו לא עושים כמעט כלום וממש משמינים. המצב רוח שלי בסדר ואפילו נחמד כשאני חושב ונזכר אילו תנאים יש לנו פה הפחד שלי הוא שבטירונות אני אשקיע ואשקיע עד שבוקר אחד אני אקום ולא אוכל יותר לזוז או שסתם יתפס הגב והלכה לי הטירונות וכל הקורס probably   תליתי את התמונות משרונה על הארונית שלי (על הדלת)וכל לילה לפני השינה אני יושב כמה דקות מולה ומפנטז לי קצת ושמח על שיש לי זמן בכלל להסתכל על התמונות סידרתי לי את הציודים פה והתחלתי להתאפס פחות או יותר על הדברים לטירונות וכד'  בכל מקרה בטלפון בשטח כבר אני אדבר אתכם על פרטים(כבר דיברתי עד עכשיו) אוהב מאד טל

    אוקטובר 1995

אמא ואבא
אני חושב שהקורס(צניחה) הזה עבר על רגל ימין יחסית. וכמו תמיד יש כמה וכמה מדדים שבעזרתם גיבשתי את ההרגשה או המחשבה הזאת.
סה"כ בקורס הארוך יש לי עוד הרבה עבודה אבל הקטע שקורס צניחה ממלא בו אני חושב שמילאתי.
סה"כ מה שחשוב זה לא איך קופצים מהמטוס, אם הרגל מוצמדת בשנייה הראשונה או בחצי שנייה הראשונה ואם היא כלפי מעלה או קצת למטה. לפי דעתי חצי מהקורס הזה, זה רק ללמוד להתגבר על הפחד ואת זה הצלחתי.
סה"כ גיבשתי לי פה שם של קופץ בנג'י או של חולה קפיצות ולאו דווקא של הצנחן המושלם. וזה רק בגלל שאתם מכירים אותי וכמו שאתם יודעים על כל מתקן שהיה אלמנט של פחד – תמיד רצתי קדימה לעבור ראשון משתי סיבות:
(1) בסוף אצטרך לעבור אותו אז אני ארוץ בהתחלה ואכנס בפחד (2) בכל מקרה אני אצטרך לקפוץ אז לפחות אקפוץ ראשון וזה גם בסטייל.
בכל אופן מהקטע של לעמוד מול הפחד ולשים אותו בצד ולקפוץ, מזה אני מרוצה וזה נתן לי הרגשה טובה. וחוץ מזה עשו לי הדים של משקיען ודוגמא, זה שהמדריך אמר לי לא לקפוץ אחרי שנחתכתי באוזן בקפיצה האחרונה בסווינג ואני רציתי לקפוץ ואז אחרי זה ואחרי שכל הקורס הייתי כרגיל עם מרץ בשביל כל הקבוצה , הוא בא אלי ושואל אותי(אגב המדריך שלנו הוא אחד הבודדים שכל הזמן רצה שנתרגל וכל הזמן דחף אותנו להשקיע), למה לא הלכתי לאיזה סיירת לפרוק את המרץ.
בכל אופן אולי הצנחן של המאה אני לא אהיה(וגם זה חבל…), אבל להתגבר על הפחד הצלחתי לפחות במתקנים .
נראה איך תהיה הצניחה.

יום ראשון 12/10/95
עוד שלוש שעות אני כבר אחרי הצניחה תופס את המצנח ואני מקווה שיהיה כיף. זהו נשאר רק לעמוד מול הפתח ולקפוץ. נפגש אחרי זה…

יום ראשון  23:50
עכשיו אני כבר אחרי…
אחרי הקפיצה הגדולה הזאת מהמטוס. זה מעין מחסום כזה של להמריא במטוס ולנחות במצנח..  מין דבר מוזר כזה.
נדחסנו למטוס והכול דחוס ולחוץ וחם ורועש ואתם מכירים אותי כבר… איך אני תוך שנייה יכול להשתלהב מכל שטות ולהעלות לעצמי את לחץ הדם…
אבל היה סה"כ בסדר ואחרי שראיתי את הקבוצות הראשונות קופצות אז קמנו הקבוצה שלנו ונעלמנו מאחורי הדלת כמו כל קודמינו.
דרך אגב, אני הייתי הראשון בקבוצה שלי מה שהגדיל את המבחן, כי הראשון הוא היחיד שעומד בפתח איזה 2-3 דקות ואחרי זה לכל אחד מאחוריו יש 2 שניות בערך.
אז למטה הצבעתי בשביל להיות ראשון בקבוצה והמדריך שראה שהשקעתי כל הקורס נתן לי להיות.
והנה אני במטוס מול הפתח,  נדהם מהנוף היפיפה ופשוט יודע שהנה כבר קופץ וזהו. בכלל לא חשבתי על ללכת אחורה. היה ברור לי שמכאן רק קופצים החוצה ומתיישבים באוויר ברתמה ומסתכלים על הנוף. וכך היה.
היה קצר מדי. הרבה יותר מדי קצר ובהחלט קנה אותי הקטע של הנפילה החופשית שאולי יהיה שווה לנסות פעם…
אבל מה שבטוח מצנחי רחיפה משתלם הרבה יותר.
זהו, מקווה שתמשיכו להינות בחייכם ואני אצנח עוד הרבה פעמים.